piątek, 12 lipca 2013

Recenzja IX : Isana, odżywka nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych

Cześć, jak wasze wakacje? U was też ciągle pada deszcz? Nie ukrywam, że mnie on irytuje o tej porze roku, bo kiedy w końcu mam czas robić coś aktywnie, muszę siedzieć w domu i krzyżują się moje plany :(. Na szczęście dziś rano trochę się przejaśniło i udało się pojechać konno w teren :). Niestety teraz znowu leje... Za to mam czas na filmy, książki, no i bloga :) Zapraszam do przeczytania recenzji.


Opakowanie: Tragiczne. Już po kilku użyciach musiałam się siłować, żeby wydobyć odżywkę z butelki. Później musiałam zdejmować korek, a na końcu rozcinać. Graficznie też mi się nie podoba, koszmarna jest ta baba na etykiecie. 

Zapach: Chemiczny, ani przyjemny ani nieprzyjemny. Neutralny. Nie zostaje na włosach.

Działanie: Właściwie to... odżywka nie robiła praktycznie nic na moich włosach. Nawilżenie i ułatwianie rozczesywania było naprawdę minimalne. Z półproduktami zostawiona na dłużej było trochę lepiej, ale też bez rewelacji... Jako pierwsze O w OMO też się nie sprawdzała. 

Skład:
Aqua - woda
cetearyl alcohol - Alkohol cetearylowy (emolient, stabilizacja emulsji)
glyceryl stearate se - emolient pochodzenia roślinnego
propylene glycol - glikol propylenowy (humektant, rozpuszczalnik, może podrażniać)
niacinamide - witamina PP, wzmacnia cebulki i zapobiega wypadaniu włosów
panthenol - panteol ,substancja łagodząca, prekursor witaminy B5
betaine - betaina, zmiękcza i wygładza włosy
aloe barbadensis gel - żel aloaesowy, nawilża
gossypium herbaceum seed extract - ekstrakt z nasion bawełny, działanie kondycjonujące i zmiękczające, nawilżające, łagodzi podrażnienia
glycerin - gliceryna (humektant) 
quaternium-87 - działanie podobne do silikonów, może się nadbudowywać, antystatyk
behentrimonium chloride - konserwant, antystatyk, substancja myjąca, wygładza i ułatwia rozczesywanie
isopropyl alcohol - redukcja piany, bakteriobójczy, rozpuszczalnik
stearamidopropyl dimethylamine - naturalna odżywka z oleju rzepakowego, antystatyk, ułatwia rozczesywanie, nie nadbudowuje się na włosach, pielęgnuje skórę i włosy
parfum - zapach
citronellol - zapach
hexyl cinnamal - gliceryna pochodzenia chemicznego, zapach, może wywołać alergie
linalool - zapach konwalii (może wywołać alergie)
limonene - zapach cytryny
sodium benzoate - konserwant
potassium sorbate - konserwant
sodium hydroxide - regulator pH 
citric acid - kwas cytrynowy, wspomaga działanie innych składników aktywnych, regulator ph 

Przy analizowaniu składu byłam bardzo zdziwiona, bo... jest całkiem niezły i rzeczywiście odżywka powinna działać nawilżająco... Nie wiem co sprawia, że działanie jest takie sobie...

Wydajność: Nie starczyła chyba nawet na miesiąc, przy czym myję włosy co 2 dni i nie zawsze jej używałam (przynajmniej raz w tygodniu nakładałam maskę). Jest baaardzo gęsta, ale to jest jej zdecydowany minus! Nie dość, że ciężko ją wydobyć z opakowania, to w dodatku okropnie się rozprowadzało na włosach coś tak gęstego, mieszało z półproduktami... Jak widać odżywka może być ZA gęsta. Ponadto im gęstszy produkt, tym powinien być bardziej wydajny. Tu tak nie było. Musiałam jej nałożyć naprawdę dużo żeby "poczuć" ją na włosach...

Cena i dostępność: W każdym Rossmannie za naprawdę niską cenę - niecałe 6zł. W dodatku często jest w promocji.

Podsumowanie: Jest to zdecydowanie najgorsza odżywka jaką miałam i z pewnością do niej nie wrócę... Mimo wszystko mogę polecić ją spróbować, bo nie obciąży za bardzo naszego portfela, a skład ma całkiem dobry. 

1 komentarz:

  1. Uuu, bardzo krytyczna ta recenzja... No cóż, opinie o tej Isanie są podzielone - jedni są zadowoleni, twierdzą, że nawet lepiej im się ta odżywka sprawuje niż wersja z olejkiem babassu, a niektórym nie podchodzi :P Ja zdania na jej temat jeszcze nie mam, bo póki co nie miałam styczności z tą odżywką :)

    OdpowiedzUsuń