sobota, 28 listopada 2015

Recenzja 51: Schwarzkopf, Gliss Kur Oil Nutritive, Szampon do włosów ze skłonnością do rozdwajania

Opakowanie: duża plastikowa butla z przezroczystego plastiku o ciepłym, żółtozłotym odcieniu. Trochę za duża do zabrania na przykład w podróż. Dozownik w porządku, nie wylewało się za dużo produktu. Nic się nie psuło ani nie połamało.

Zapach: słodki i przyjemny, ciężko go określić, mnie przypomina owoce. Nie pozostaje na włosach po myciu, jedynie umila nam samą czynność mycia włosów.

Działanie: to mój pierwszy drogeryjny szampon od jakichś trzech lat ;) byłam ciekawa jego działania ze względu na dobre opinie, również wśród włosomaniaczek.
Szampon kupiłam w połowie lipca. Ze względu na upały wysuszające mi włosy liczyłam na to, że szampon bogaty w oleje pomoże utrzymać ich nawilżenie. Bałam się za to obciążenia skóry głowy. Produkt jednak pozytywnie mnie zaskoczył, ponieważ włosy rzeczywiście były po nim bardziej nawilżone i dociążone, nie zauważyłam za to aby skóra głowy szybciej się przetłuszczała.
Szampon dobrze się pieni i zmywa bez problemu wszystkie oleje. Włosy po użyciu się nie plączą.
Ten dobry stan trwał jednak do czasu – na początku października włosy zaczęły szybko klapnąć, wtedy też zaczęły wypadać. Myślałam, że to działanie tego szamponu, jednak po zmianie produktów do mycia problem się nie rozwiązał, dlatego nie mogę go za to winić.

Skład:
Aqua – woda
Sodium laureth sulfate – sól sodowa siarczanu oksyetylenowanego alkoholu laurylowego; Anionowa substancja powierzchniowo czynna, środek myjący
Cocamidopropyl betaine – Kokamidopropylobetaina, substancja myjąca, nieszkodliwa, o ile występuje bez SLS, SLES itp.
Sodium chloride – chlorek sodu, zagęszczacz, może wysuszać włosy i skórę, nie jest rakotwórczy
Argania spinosa kernel oil – olej arganowy, działa antyoksydacyjnie, przeciwzapalnie, łagodząco, wpływa na elastyczność i odżywienie skóry, na jej odpowiednie nawodnienie i odnowę komórkową, zawiera witaminę E
Macadamia ternifolia seed oil – olej z nasion makadamii, zawiera witaminy A, B, E, składniki mineralne; działa regenerująco i odżywczo
Olea europaea fruit oil – oliwa z oliwek, zawiera witaminy B, C, E; działa regenerująco, wygłająco, uelastyczniająco
Sclerocarya birrea seed oil – olej marula, zawiera witaminę E I antyoksydanty; działa wygładzająco, dodaje blasku
Sesamum indicum seed oil – olej sezamowy; posiada filtr UV 3-4; reguluje pracę gruczołów łojowych; przeznaczony głównie dla skóry suchej I dojrzałej
Panthenol – panteol ,substancja łagodząca, prekursor witaminy B5
Cocodimonium hydroxypropyl hydroylyzed keratin – substancja powierzchniowo czynna; antystatyk; wygładza włosy
Hydrolyzed keratin – hydrolizowana keratyna, uzupełnia składniki budujące włosy, wzmacnia je, regeneruje, dodaje objętości; działa antystatycznie, nawilżająco, filmotwórczo
Cocamide MEA – stabilizator emulsji, substancja aktywnie oczyszczająca
Disodium cocoamphodiacetate – deliaktna substancja myjąca, powstaje z oleju kokosowego, polepsza pianę kosmetyku, uelastycznia skórę
Sodium benzoate – konserwant
Citric acid – kwas cytrynowy, wspomaga działanie innych składników aktywnych, regulator pH
PEG-7 glyceryl cocoate – emulgator; emollient; rozpuszczalnik; pochodzi z oleju kokosowego i gliceryny
PEG-40 hydrogenated castor oil – silikon rozpuszczalny w wodzie, olej rycynowy w postaci chemicznie zmienionej, emulgator
Polyquaternium-10 – składnik kondycjonujący, zmniejsza elektryzowanie się włosów, ułatwia rozczesywanie
Parfum – zapach
PEG-120 methyl glucose dioleate – emulgator, substancja powierzchniowo czynna
Linalool – zapach konwalii, może wywoływać alergie
Limonene – zapach cytryny
Hexyl cinnamal – gliceryna pochodzenia chemicznego, zapach, może wywołać alergie
Benzyl salicylate – filtr UV, zapach goździka
Citronellol – zapach
Propylene glycol – glikol propylenowy (humektant, rozpuszczalnik, może podrażniać)
Benzyl alcohol – konserwant pochodzenia chemicznego, zapach
CI 47005 – chemiczny barwnik, żółcień chinolinowa; może wywoływać stany zapalne skóry oraz działać komadogennie
CI 15985 – barwnik, żółcień pomarańczowa

Skład bardzo bogaty jak na produkt do mycia I na pewno nie każdemu przypadnie do gustu. Wysoko w składzie znajduje się aż 5 olei! Znajdziemy tutaj też keratynę i lekkie silikony. Produkt nie posiada składników rakotwórczych (z tego co mi wiadomo i udało mi się zanalizować). Skład trochę psują barwniki – osobiście wolałabym mniej przyjemny dla oka płyn bez nich. Szampon posiada mocny detergent (SLES) – jednym przeszkadza, innym nie.

Wydajność: Szampon ma pojemność 400 ml, stosowałam go ciągle przez okres 2,5 miesiąca (od połowy lipca do końca września), od tamtego czasu używam go raz na jakiś czas aby go zużyć. Myślę, że gdybym używała tylko jego starczyłby mi na 3-4 miesiące. Produkt dobrze się pieni i nie trzeba używać go w dużej ilości.

Cena i dostępność: możemy go kupić w większości drogerii za ok. 15zł. Nie jest to wygórowana cena za dość dobry szampon o dużej wydajności.

Podsumowanie: produkt uważam za dość dobry, jednak wrócę do bardziej odświeżających skórę głowy ziołowych szamponów, raczej bez olei w składzie (a jeśli już, to daleko w składzie). Szampon mogę jednak polecić osobom o wiecznie puszących się, suchych włosach oraz o nieprzetłuszczającej się skórze głowy.


Miałyście ten szampon?

10 komentarzy:

  1. Niestety u mnie Gliss Kur absolutnie się nie sprawdza ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wybrałam wersję Volume i jestem z niej mega zadowolona :) działa podobnie do Isany fioletowej (swoją drogą też Volume) :), ale włosy po niej mniej skrzypią i są jakby mniej oczyszczone, w sensie nie aż takie szorstkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo polubię posty z taką szczegółową analizą składu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja szukam naturalnych szamponów, mój skalp podrażnia prawie wszystko ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś używałam coś od gliskura ale zrobiło mi krzywdę:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś mnie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie na początku października tez zauważyłam szybsze przetłuszczanie sie skory głowy, jak dotąd myłam głowę co 2-3 dni i nie było żadnych problemów, teraz tragedia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam go, mam z tej serii maskę, ale jeszcze nie stosowałam :) Ciekawa jestem bardzo jak będzie wyglądała nasza relacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam odżywkę b/s z tej serii. Z szamponem muszę bardzo uważać.

    OdpowiedzUsuń