niedziela, 26 maja 2013

Recenzja VII: HiPP Babysanft, Szampon dla dzieci

Cześć :)

Zbliża się sesja, czasu mam naprawdę mało, ale udało mi się napisać chociaż jedną recenzję (w kolejce czekają jeszcze trzy zaległe :)). Zapraszam!


Opakowanie: mała, lekkoróżowa buteleczka. Bardzo mi się podoba. Po pierwsze idealnie leży w dłoni, po drugie uwielbiam małe opakowania. Mały otwór pozwala nam nie wylać połowy produktu przy jednym użyciu. Grafika mi odpowiada, bo nie rzuca się aż tak w oczy, że jest to szampon dla dzieci.

Zapach: Bardzo delikatny, lekko słodki, przyjemny. Nie utrzymuje się na włosach, ale jak dla mnie jest to zadanie dla odżywki lub maski.

Działanie: Dobrze myje, zmywa oleje, średnio się pieni. Plącze włosy, ale nie tak bardzo jak szampony ziołowe. Raczej nie wysusza włosów, nie przyspiesza przetłuszczania. To czego mi brakuje po użyciu tego szamponu to brak uniesienia od nasady – włosy ostatnio ciągle są przyklapnięte (a odżywek i masek nie nakładam na skalp, więc to raczej wina szamponu).

Skład:
Aqua – woda
Sorbitol – substancja nawilżająca, wygładzająca, zmiękczająca, humektant
Cocamidopropyl Hydroxysultaine – substancja myjąca, antystatyczna, zmiękczająca i wygładzająca
Cocamidopropyl Betaine – substancja myjąca
Lauryl Glucoside - substancja myjąca, łagodna dla skóry, bezpieczna dla środowiska
Coco-Glucoside – łagodna substancja myjąca
Glyceryl Oleate – naturalny emulgator, działa nawilżająco
Sodium Chloride – chlorek sodu, zagęszczacz, może wysuszać włosy i skórę, nie jest rakotwórczy
Prunus Amygdalus Dulcis Seed Extract – ekstrakt ze słodkich migdałów
Glycerin – gliceryna (humektant)
Citric Acid – kwas cytrynowy, wspomaga działanie innych składników aktywnych, regulator ph
p-Anisic Acid – substancja uzupełniająca pochodzenia chemicznego
Lactic acid – kwas mlekowy, działa nawilżająco, złuszczająco, naturalny konserwant i regulator pH
Parfum – zapach

Skład bardzo dobry, delikatny. Dużo substancji o działaniu nawilżającym, myślę, że to one powodują przyklapnięcie moich cienkich włosów.

Wydajność: o dziwo ten mały szamponik starczył mi na 2 miesiące :). Myślałam, że zużyję go dużo szybciej, tym bardziej, że nie należę do osób oszczędzających kosmetyki. Konsystencja jest lekko żelowa, wydajna. Nie trzeba zużyć go dużo na jedno mycie.

Cena i dostępność: Z dostępnością raczej nie ma problemu – każdy Rossmann, widziałam też w Auchan. Cena - 9,30/ 200ml - trochę duża jak na tak małe opakowanie, ale wydajność mi to rekompensuje.

Podsumowanie: szampon naprawdę dobry i godny polecenia. Nie jest to może ideał jak dla mnie, ale spośród recenzowanych przeze mnie do tej pory myjadeł jest zdecydowanie najlepszy. Ja jednak będę poszukiwała dalej, ale nie wykluczam, że kiedyś znowu po niego sięgnę.

1 komentarz:

  1. Ja z sentymentem wspominam ten szampon. Rzeczywiście jest bardzo wydajny, jak dla mnie pięknie pachnie i byłam mu wierna przez pół roku, ale potem albo się znudizł skalpowi albo co? ale zaczął mnie znów swędzieć, więc musiałam z niego zrezygnowac. Ale bardzo miło go wspominam, no i włoski moje go lubiły.

    OdpowiedzUsuń