czwartek, 17 września 2015

Recenzja (45): E. T. Browne, Palmer`s, nawilżająca oliwka do ciała

Opis producenta: Lekka nawilżająca oliwka do ciała wzbogacona witaminą E została specjalnie stworzona do pielęgnacji bardzo suchej skóry o działaniu kojącym i łagodzącym zaczerwienienia.
Posiada delikatny zapach, bardzo szybko się wchłania zapewniając efekt nawilżonej
i wyjątkowo delikatnej w dotyku skóry. 

Opakowanie: plastikowa, przezroczysta buteleczka, w której widzimy ile produktu pozostało w środku. Grafika neutralna. Dozownik na „klik” nie sprawdził się – opakowanie ciągle było ubrudzone oliwką, na szafce zostawały kółka jeśli go nie wytarłam po użyciu.

Zapach: rozczarował mnie. Miał być kakaowy i przyjemny, a jest słodko-chemiczno-kakaowy, mnie się nie spodobał.

Działanie: produkt używałam na włosy i na ciało. Na włosach nie robił właściwie nic. Nie zauważyłam poprawy w nawilżeniu czy wygładzeniu ani po olejowaniu przed myciem ani po dodaniu oliwki do maski czy odżywki. Szybko się zniechęciłam, tym bardziej że bałam się, że po pewnym czasie produkt zacznie wręcz szkodzić tak jak olejek BDFM (oba olejki są na bazie oleju sojowego).
Resztę produktu zużyłam na ciało. Z efektów byłam całkiem zadowolona – skóra była nawilżona, miękka, nabierała zdrowszego koloru. Nie brudziła ubrań. Dość wolno się wchłaniała co było trochę problematyczne – dłuższe wsmarowywanie znacznie przyspieszało proces. Zdecydowanie nie polecam stosowania jej w czasie największych upałów – nie chciała się wchłonąć i przez pół dnia czułam się lepiąca.

Skład:
Glycine soja oil -  olej sojowy
Isopropyl myristate - Mirystynian izopropylu (emolient, zapach)
Sesamum indicum seed oil – olej sezamowy
Carthamus tinctorius seed oil -  olej z krokosza barwierskiego
PEG-40 sorbitan peroleate - emolient, emulgator,środek powierzchniowo czynny
Theobroma cacao seed butter – masło kakaowe
Tocopherol acetate - antyoksydant, syntetyczna witamina E
Benzophenone-3 – filtr przeciwsłoneczny pochodzenia chemicznego, substancja alergizująca
BHT – butylohydroksytoulen, antyutleniacz, powoduje swędzące wysypki
Fragrance -  zapach
Zea mays (corn) oil – olej kukurydziany
Beta-carotene (CI 40800) – barwnik, naturalny przeciwutleniacz
Citronellol – zapach
Coumarin – zapach, może wywołać alergie
Geraniol – zapach pelargonii

Linalool – zapach konwalii, może wywoływać alergie

Skład bogaty w oleje i masło kakaowe i niestety kilka potencjalnych alergenów. Generalnie nie jest zły, ale wolałabym mieszankę kilku olei bez niepotrzebnych dodatków.

Wydajność: olejek jest bardzo wydajny, wystarczył mi na 4 miesiące dość regularnego stosowania. Jest dosyć ciężki i wystarczy niewielka ilość na ciało lub włosy.

Cena i dostępność: 250ml olejku kosztuje około 21zł, nie jest więc bardzo drogi. Kupiłam go w aptece dbam o zdrowie. Wydaje mi się, że produkty tej firmy można dostać również w Hebe.

Podsumowanie: Do oliwki zdecydowanie nie wrócę. Mimo, że na skórze jej działanie mnie zadowalało – nie przepadam po prostu za takimi produktami do ciała, preferuję balsamy i masła. Oleje kupuję przede wszystkim do włosów oraz do OCM. Na włosach jej działanie było bardzo słabe a zapach nieprzyjemny. 

Miałyście tę oliwkę? Jak oceniacie produkty tej marki?

3 komentarze:

  1. miałam krem pod oczy właśnie z tej marki i byłam z niego bardzo zadowolona ;) był to dobry i w rozsądnej cenie kosmetyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Kosmetyki Palmers u mnie są skreślone ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kosmetyki tej marki mnie nie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń