środa, 10 kwietnia 2013

Recencja III: Green Pharmacy, Szampon do włosów normalnych z pokrzywą zwyczajną

Dziś recenzja szamponu, którego udało mi się ostatnio wydenkować :). To już (albo dopiero? :)) trzecia recenzja i niestety, kolejny kosmetyk, który nie do końca mi odpowiada.


Opakowanie: Całkiem ładna, nie za duża, przyjemna brązowa buteleczka. Wizualnie mi się podoba. Posiada dozownik uniemożliwiający wylanie zbyt dużej ilości produktu, niż byśmy chcieli. 

Zapach: trochę chemiczny, ale wyczuwam w nim zioła. Mnie przypadł do gustu. Nie jest natrętny, po umyciu nie czułam go na włosach. 

Działanie: od szamponu nie oczekuję wiele, ten spełniał swoją rolę – dokładnie mył włosy, nie miałam problemów z domyciem olei. Nawet niewielka ilość tworzyła dużą ilość piany. Nie obciążał włosów, były po nim sypkie i puszyste. Przedłużał ich świeżość, co sprawdziło się na moich, przetłuszczających się. Nie podrażnił. Ma jednak jedną wadę – strasznie plątał włosy i chyba trochę je wysuszał, co wzmagało ich puszenie. Po myciu odżywka obowiązkowa, a i tak nie raz miałam problem z rozczesaniem włosów.

Skład:
Zdecydowanie nie zachwyca. Na opakowaniu producent chwali się, że nie używa SLS i SLES i dlatego kupiłam go dawniej, jako początkująca włosomaniaczka. Ma za to SMS, który jest tylko odrobinę łagodniejszy... W dodatku silikon, niby łagodny, ale ja silikonów w szamponach nie lubię...
aquawoda
sodium myreth sulfateśrodek myjący, nico łagodniejszy od SLS, może powodować wysuszenie, podrażenie skóry, oraz źle wpływać na kondycje włosów
cocamidopropyl betaine – Kokamidopropylobetaina, substancja myjąca, nieszkodliwa, o ile występuje bez SLS, SLES itp.
lauryl glucoside - substancja myjąca, łagodna dla skóry, bezpieczna dla środowiska
cocamide DEAsubstancja myjąca, pianotwórcza, stabilizująca, szkodliwa chemicznie dla środowiska!
sodium chloridechlorek sodu, zagęszczacz, może wysuszać włosy i skórę, nie jest rakotwórczy
Panthenol - panteol ,substancja łagodząca, prekursor witaminy B5
Urtica Dioica (Nettle) Extract - ekstrakt z pokrzywy, działanie przeciwłupiezowe, tonizujące, może przyspieszać porost włosów
PEG-12 Dimethicone - łagodny silikon zmywalny wodą, emolient
Polyquaternium 10 - składnik kondycjonujący, zmniejsza elektryzowanie się włosów, ułatwia rozczesywanie
Citric Acid - kwas cytrynowy, wspomaga działanie innych składników aktywnych, regulator pH, zmiękczacz, konserwant, przeciwutleniacz
Parfume - zapach
Benzyl Alcoholzapach, ma właściwości konserwujące i antybakteryjne
Methylchloroisothiazolinone - konserwant pochodzenia chemicznego (może wywołać alergie)
Methylisothiazolinone - konserwant pochodzenia chemicznego (może wywołać alergie)
Butylphenyl Methylpropional - zapach
Linalool - zapach konwalii (może wywołać alergie)
Citronellolzapach

Wydajność: nie wiem ile dokładnie go używałam, bo miałam go już dużo wcześniej, po czym w połowie wylądował gdzieś w czeluściach kosmetykowej szuflady. Wydaje mi się jednak, że tę drugą połowę zużywałam dość wolno. Pewnie używałabym go wciąż, ale stosowałam metodę kubeczkową i trzymałam rozcieńczonego w osobnej butelce, co moim zdaniem przyspieszało zużycie  Jego konsystencja jest żelowa, wydajna. 

Cena i dostępność: na pewno można kupić w każdym Rossmannie, za około 7,50/ 350ml. Biorąc pod uwagę dużą wydajność, ten szampon na pewno nie jest dużym wydatkiem :) 

Podsumowanie: właściwie niezbyt zadowolona z szamponu zaczęłam być dopiero wtedy, kiedy dokładnie zanalizowałam jego skład – czyli niedawno. Przez cały okres stosowania jego działanie bardzo mi odpowiadało, oprócz tego plątania (które zresztą wywołuje u mnie póki co każdy szampon...). Jeśli więc nie macie wrażliwego skalpu, włosy nie mają skłonności do plątania i nie przeszkadzają wam nie do końca zachwycające składy, a włosy się przetłuszczają – mogę go polecić. Ja jednak raczej do niego nie wrócę – mimo że jego działanie mnie zadowalało, to tylko szampon, nie różnił się bardzo od np. Alterry. Wolę wybrać coś, co jednak będzie miało lepszy skład.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz